Regn

Det var jättemysigt att komma ut och rida. Det var synd att det regnar så värst här idag. Jag träffade också en översocial katt som ville sitta på min axel. Vi var klara till lunch. Sedan gick jag hem och nu ligger jag i min stora säng med många kuddar, en dator och en himla massa hästböcker. Det är nämligen hästskötarexamen imorgon! Kl 17 ska vi vara i stallet och pyssla och lär inte vara hemma förrän sent! Därav att jag breder ut mig i sängen.
När det gäller morgondagen tycker jag att det ska bli spännande, och jag börjar bli nervös. Longeringen går nog bra, bara jag inte slarvar. Ridningen kan gå ok beroende på häst, men jag räknade ut att det var ca 70% chans att det går bra, baserat på att jag har suttit på 5 av de 7 hästar som ska gå. Knoppningen känns inte som något problem. Häst vid hand kändes också bra. Däremot vet jag inte hur teorin kommer bli. Den senaste genomgången såg bra ut så... vi får se.
Tappskokompetensen gick ju åt *piiip* att få innan examen. Men vad vi tolkade av papperna så går det bra efteråt, men så fort som möjligt. Tur!
Jag känner mycket press, och försöker koppla bort det och tänka positivt istället, det är ju så saker blir bra. Jag är lite osäker eftersom tiden i staller har varit sisådär för mig. Visst har jag lärt mig mycket, men jag har inte utvecklats så mycket som jag hade behövt. Men jag är samtidigt förvånad och glad över var jag är nu.
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0