Imorgon är det helg

Men i min nuvarande situation känns det mer som söndag hela veckan. Vaknade med eländig hals och konstiga luftrör, efter hostmedicinen blev det betydligt bättre. Den där hostmedicinen som man kan få hjärtklappningar av, bli torr i mun etc och som man helst inte ska köra bil på (inte för att jag är i det tillståndet nu heller). Den smakar saltlakris också, inte för att det stör, det känns rätt konstigt bara.

Jag har sett halva 4e säsongen av one tree hill. Jag har mest legat på soffan fram till kl 15 då mamma och syrran kom hem. Då fick jag korv med bröd. 2 stycken. Brukar bli minst 3 vanliga fall. Kanske lyckas bli av med lite fett som jag påstår mig ha.

Slumrade lite till. Sedan blev det sallad till middag. Mumsigt om man frågar mig. Glass till efterrätt. Drack te efteråt och snöt mig - wow! Jag kan andas med näsan! Häftigt ;-)

Vid middagsbordet frågade Karro hur länge jag skulle stanna hemma. Tills jag blev frisk svarade både jag och mamma. Hon lät besviken, hahaha. Hon har sitt eget rum, jag tar bara plats i vardagsrummet, men dom vill ju ändå vara där ibland och då kanske det inte är så kul när jag ligger där och är sjuk.

Jag börjar bli ganska rastlös, faktiskt. Jag är less på att bara ligga ner och se på tv, men är samtidigt orkeslös. Det är det som kan bli det tråkiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0