Studenten!

Jag har tagit studenten! Det tog blod, svett och tårar, frakturer och en himla massa funderingar. Det är nu livet börjar och jag får bestämma precis vad jag vill göra. Jag måste bara säga att jag känner mig överkörd av väldigt många i min omgivning på olika sätt. Oftast får jag höra "det här ska du göra" eller "om jag var du skulle jag...". Det jag också upptäckt är att människor säger emot sig själva och gör sig inte förstådda. Jag har alltid trott att vuxna skulle vara förebilder, men det finns alltid något dolt. Det är något jag lärt mig under livets gång, som jag inte trodde jag skulle få reda på.
Jag vet ju att de bara vill väl och kritik är också en del av livet. Men som sagt, överkörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0