2008

2008 har varit ett ganska bra år, bättre än 2007. Det har hänt mycket roligt och samtidigt har jag hamnat i situationer jag aldrig trodde jag skulle stöta på.

Positivt: Jag blev 18. Jag blev sambo. 2 sköna utlandsresor. Inga rester på vår- eller höstterminens slut. Jag har presterat bättre i skolan under höstterminen, tycker jag. Vi skaffade 2 katter. Jag började ta körlektioner. Storsjöyran.

Med andra ord har jag fått större frihet. Har åkt både till Cypern och Italien. Det bästa av allt är att jag har fått (och gett) mycket kärlek.

Negativt: Jag bröt armen. Körkortet blev inte klart som jag tänkt. Mycket tjafs med föräldrar. Dålig ekonomi.

Konstigt att jag inte kommer på så värst mycket negativt med detta år...

Mina nyårslöften:
  • Jag ska göra ännu ett försök att sluta bita på naglarna.
  • Jag ska ta körkort.
  • Jag ska kämpa mig igenom min sista termin av gymnasiet utan ett IG.
  • Jag ska hålla i mina pengar.
  • Jag ska bli självsäkrare
    Många säger att jag ofta är 'för snäll'. Ibland märks det av i min vardag. Därför ska jag göra mer som jag vill och säga ifrån oftare.
  • Jag ska skriva ett CV
  • ...och förhoppningsvis få en anställning.
  • Jag ska flytta ifrån Svenstavik.
  • Jag ska ge ännu mer kärlek till Tobbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0