Måndag

Denna måndag ska jag ordbajsa som bara den, bara för att och bara för att se hur virrigt det blir.
Redan på natten (kl 00:00) är det ny dag. Jag hostade som tusan några gånger. Jag tycker synd om min T. Katt-ligisterna levde om denna tidiga morgon. Den här gången var det jag som ställde upp.

9:30 ringde min klocka. Jag låg och stirrade upp i taket ett ta innan jag tog mig upp. Morgonvanor, man ska ta på sig kläder, sminka sig, äta frukost och borsta tänderna. Förut tog jag en timme på mig för sånt, nu är jag lite latare. Jag vet inte alls vad som tagit åt mig. Mot skolan. Jaha, ingen klf eller vad är detta? Jaja, sitter i några minuter innan 1 timme spanska börjar. Det börjar virrigt men har ofta bra slut. Under min vakna tid har jag inte mått så bra. Min förkyldning har blivit värre. Konstigt om man frågar mig.

Jag kom hem och satte igång datorn. Kollar igenom mail. Jag flyttade fram ett betal-datum, jag känner hur det plingar vuxenpoäng. Jag läste mailet från östersundsbostäder och jag (vi) är erbjuden en 3a i Torvalla. Jag är hur glad som helst. Det finns en rad små-problem. Det största hindret är nog far och mor men jag är beredd att ta till med allt!

Jag är lite frånvarande från omvärlden. Sedan tar jag mig an lite skolarbete. Tobbe kom hem. Vi kikade på lägenheten och babblade en stund. Efter det satte han sig och datoriserade, eftersom idag fixade dom internet!
Jag är helt facinerad av hur mycket snö det är här, och det kommer mer hela tiden! Det har varit plusgrader idag till och med. Mot kvällen var det en långtradare som hade kört av vägen en bit härifrån. Jag bakade kakor medans pojkarna var ute. Här sitter jag nu. Ska läsa om hästens blodomlopp för 100ade gången, fattar inte riktigt. Äta kakor ska jag också göra. Dessutom hoppas jag att mamma och pappa ringer, och inte, snacka om krig. Men spännande ska det bli.
Nu ska jag torka mig. Humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0