En mysig helg i februari

På fredag eftermiddag var vi framme. Vi var väldigt hungriga och fick kyckling-tortillas till middag. Sedan for vi iväg och hämtade mitt körkort. Inte så vackert, nej. Efter det var det slappa som gällde.

Lördagen började klockan 5.50 då mamma skulle ta tåget till sthlm (fick biljetten för 1 krona, vilket hon var stolt över). Jag körde hem och la mig igen. Vid 10 ringer pappa och ber mig att komma och hämta dom hos farmor. Det är ingen rolig backe upp, men det gick ju galant! Däremot när vi var på andra sidan stan och hade släppt av dom fick jag motorstopp när jag skulle korsa en 50väg. Det var mycket smidigt! Tobbe fick sig ett gott skratt.

In på eftermiddagen gick vi upp till kusinerna på fika och umgicks. Mina kusiner tyckte att det var jätteroligt att stoppa varsin orm innanför mina kläder. Det syntes att dom drogs till min syster, hon-som-går-barn&fritid. Vi gick hem en sväng och vilade upp oss innan vi kom dit igen för middagen, då det var ännu fler där. En liten släkt-fest med andra ord.
Efter middagen åkte vi till Willys och köpte godsaker. Vi såg sedan på Bruce den allsmäktige.

Idag ringde pappa och tok-stressade oss så vi kunde ses innan dom åkte. Jag drack en varm choklad, det passade riktigt bra. Det hade läckt ut att vi har katter också. Så nu är det officiellt för världen. Vi var hem och slappade en stund, sedan körde jag Tobbe till tåget. Jag tycker verkligen inte om sånt, men det är ju inte så värst länge den här gången.

Jag och syrran tog med oss vovven och åkte till mormor och morfar och fick middag och efterrätt, sedan satt vi och tittade på filmklipp från när vi var små. Det var riktigt kul. När vi skulle hem var det svinhalt på vägarna och bilen låter så knäppt på motorvägen, så vi tog en kringelkrångel och mycket sämre väg, dessutom är det el-fel på bilen så jag såg inte hur mycket jag körde. När vi närmade oss stan vågade jag gasa lite i kurvorna, det tyckte jag var kul, men inte syrran.

För i övrigt så har jag hostat som en tok hela helgen. Jag ska ringa vårdcentralen imorgon. Det känns som att jag kommer att vara sjukskriven ett tag till... Jag är inte glad kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0