Hur jag har haft det!

Jag är helt uppe i varv sedan jag landade i Sverige i fredags!
Jag tänkte berätta om hur jag haft det så att det inte försvinner, känslan jag hade när jag var där försvinner ju lätt när man är tillbaka i vardagen.
Måndagen den 6e kl 12 lyfte jag från sthlm till München. Jag blev lite nojig då det var ett tag sen jag flög. Sedan München - Barcelona, som blev en timme försenat, men det blev bättre väntetider bara. Barcelona var stort och virrigt! Efter det landade jag i Málaga. En timme senare gick bussen till Marbella där stallchefen Veronica (norsk) hämtade upp mig. Efter kl 1 på natten var jag framme och jag hade en stor och rymlig lägenhet!

Nästa dag var det en träningsdag då några svenskar var där, någon Christian med GPhästen Wilson på hela 1.90. Jag fick mest sitta och titta på när de gjorde piaff, passage och galopp-piruetter. Häftigt, sånt ser man mest på tv ju.
Vi höll till i hingststallet med 20-25 hästar från 3 år och uppåt. Förrutom Veronica var det 3 hästskötare, 2 svenskar och en norsk. Jag mockade halm från 7.30 på morgonen typ, sen var det andra småsysslor för att det skulle vara rent och snyggt. Jag fick träffa föl och unghästar och även sitta upp en gång, och trivdes på hästen som bara den!

Vi var in till Estepona och Marbella någon gång. Det var siesta mellan kl 13 och 16.30. Dagen var slut kl19. Ganska trött då, hehe. Jag hade eget kök och lagade mest pasta. Jordgubbar passade jag på att ha och smaska på. Det var ca 20 grader på dagarna, men det låg högt upp och blåste mycket så det var inte att man låg ute och solade direkt.
Mycket nya rutiner och  mycket slit som sagt men jag har fått mer perspektiv på allt och det var fortfarande värt det.
Jag ska inte bli hästskötareslav när jag blir stor, det har jag fått reda på.

BILDER KOMMER !

Kommentarer
Postat av: matilda

den christian är det som har köpt romeo ;)

2009-04-19 @ 19:08:13
Postat av: Emily

Coolt :)

2009-04-19 @ 19:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0