Mysigt

Igår åt vi lax med quinoa och romsås. Hur underbart som helst! Kortfattat recept: 4 laxfiléer i olja, med citronpeppar, i ugnsform. 200 grader i 15-20 minuter. Koka upp quinoa. Blanda 2 dl gräddfil och en liten burk stenbitsrom (jag tar röd), med citron och citronpeppar. Vi drack prosecco (vitt mousserande) till. Var tvungen att äta någon bit mörk choklad till efterrätt, med ett extra glas vin.

Senare var vi hos grannen, där dom hade tequila-race och spelade tv-spel. Det gick lite småsegt. Senare kom det några kompisar senare, som jag umgåtts med tidigare, då blev det fart. Jag hade blandat till en drink med Sourz apple (likör som smakar - sur äpple) och sprite. Den ska jag nog tipsa mamma om en dag. Jag varvade med vatten, eftersom jag ville inte göra illa armen ännu mer.

Vi gick och la oss ganska tidigt - och självklart blev det livat utanför. Vissa helger är det bra om man är vaken till runt 12-snåret på granungdomsvägen.

Idag vaknade vi runt åtta. Älsklings första ord var Yes! Idag ska vi äta tacos! Sedan satte vi igång med världens dunderfrukost: toast, marmeladmackor, juice och te. Sen såg vi på Wall-e, supersöt! Och sedan somnade vi om tills nu.

Idag blir det nya äventyr! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0