Homework

Börjar med att berätta om dagen. Jag klev upp 8.20 (på en söndagsmorgon!) och tog mig iväg till Åsarna för att leka handikappad hindervakt på fälttävlan. När vi kom fram vid nio var det dressyr, sedan hoppning. Efter det återstod 2 timmar innan fälttävlansmomentet. Så vi började med lunch - hamburgare. Lite konstigt att äta med vänster hand när man inte är van. I uppgift som funktionär fick jag en visselpipa att blåsa i när det kom ett hästekipage mot hindret. Som hindervakt har man egentligen en uppgift att registrera vilka som tar sig över hindret och ser till så att allt går rätt till.

Sedan kom jag hem och slumrade, min arm har gjort ondare än vanligt idag. Sovit konstigt kanske? Sen kom det jag väntat på hela veckan: One Tree Hill. Dagens middag blev pasta med bacon och krossade tomater. Efterrätt: kolakakor.

Jag kikade igenom mina läxor. Där tog jag mig till religion. Vi har prov i kristendom på tisdag. Det borde vara enkelt. Men Vad Jesus gjorde under sitt liv och inget står i boken? Njae... Ska försöka hitta lite på nätet och börja sätta upp stödord till min uppsats. Men just nu känns det svårt att bli godkänd. Sen kom jag och tänka på vad som händer om jag får ig, lägre poäng, mer? Jag ifrågasatte mitt val av gymnasieprogram. Just nu är jag intresserad av ekonomi, entrepenörskap/handel och turism. Jag kanske skulle gått typ iv - läst kärnämnen och lagt till kurser för att få tillräckligt med poäng för att det skulle räknas som ett gymnasieprogram. Det ska jag nog göra i nästa program.

Nu ska jag välja mellan att göra psykologi eller filosofi - och se Hål i väggen. Imorgon har jag ledigt men jag ska gå på klf endå. Jag ska även försöka få tag i en sjukgymnast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0