Ångest

Ikväll har jag tittat på one tree hill - avsnitt från den nya säsongen. One tree hill handlar om ungdomar i stort sett - fester, killar, rykten, misstag... Men på något sett känner jag igen mig i små delar av det och jag berörs. På längre sikt blir man även insatt i karaktärerna och måste se hur dom kommer se ut i framtiden - beroendeframkallande helt enkelt.

Det får mig att filosofera kring mig själv också. Jag sjunker in i min lilla bubbla. Då jag flyttade hemifrån och började gymnasiet var mitt bästa beslut någonsin. Jag kände att jag inte mådde bra i Sundsvall och började livet på egna ben - och det behövde jag göra på mindre ort i förstahand. Idag måste jag planera för vad som skall komma i framtiden. Det betyder att jag måste bygga en egen grund. Jag har inget att stå på längre, men jag vet i alla fall att jag har min familj att vända mig till för stöd osv. Men jag måste få bestämma själv också, det är ju trots allt min framtid som jag ska hitta lycka, glädje och trygghet (religiöst?).

Vänsterhanden säger stopp nu :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0