Tonårslivets orättvisor

Kände mig lite halvkrasslig idag så det blev inga studier på förmiddagen. Det resulterade i att min stackars klasskamrat satt själv på Religionslektionen. Det är nämligen så att den andra klassen vi läser med är ute på läger. Sedan delar läraren ut ett jättefint mejl till de frånvarande. Det var en länk till en film på SVT bland annat, tur att min skola använder sig så mycket av datorerna nu tycker jag. Men hon avslutade med att vi snart får besök som kommer föreläsa om sekter. Det var jätteviktigt och man hade stor chans att höja sitt betyg (no way?!). Så hon skulle vara stenhård med frånvaron nästa vecka.

Öh? Stenhård? Vad menas med det?
Det finns lite olika typer av elever: 1. De som verkligen inte bryr sig. 2. De som gör vad som beövs för ett betyg, absolut inget mer. 3. De som sitter längst fram och är aktiv (dom som avbryter faktaavsnittet heeeeela tiden) och pluggar på fritiden. Okej, jag kanske var lite hård när det gäller eleverna men på ett ungefär...
Nu till läraren. Om jag var lärare skulle jag ha samma nivå på att bedömma frånvaro hela tiden. Jag kommer vara stenhård på frånvaron nästa vecka!!!!! Vad betyder det? Den som inte kommer får smisk? Jag menar, dom som inte bryr sig får det betyg dom är värd, de andra har säkert en orsak om dom inte kommer...

När jag läste mejlet (med för många utropstecken om jag får säga det själv) såg jag först ut som ett frågetecken och sedan sår jag ironin och då upplever jag humor, eller kallas det ironisk humor då?

Kommentarer
Postat av: matilda

jaa, det var jättesynd om mig ;) bara jag och pluggis naturarna .

2008-10-02 @ 21:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0