SYO-möte

Yes. Nu ska jag ta tag i min framtid! Vi pratade lite om hur man räknade ihop betygen, söker till högskola, vad man gör om man inte kommer in men vill det, skillnader mellan olika utbildningar... Vanlig info helt enkelt. Vad jag vill göra är nog något med socinom/beteendevetenskap, turism, handel, ekonomi... Det är det som säger mest just nu. När jag kom hem började jag räkna och kolla vad jag skulle hamna någonstans - det såg verkligen inte så bra ut, visst, jag kommer in på några utbildningar och har/kommer ha betyg i alla ämnen, det tycker jag är bra gjort av mig. Det är svårt att inte veta vad man vill bli, det ska man helst veta innan man söker gymnasiet och anstränga sig lite mer i de viktigare bitarna.

Men som sagt, jag/vi håller mig/oss till planen att flytta till Östersund till våren-sommaren och jag försöker skaffa mig ett jobb där något år, för att leva mer stabilt. Sen får vi se vart det hamnar. Jag ska definitivt plugga något år till i alla fall.

Det känns super att veta nu. Samtidigt är det ju görat som är kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0