Dagens

Vi skulle ha religionsprov/uppsats idag. Klart att läraren skulle vara sjuk då. Så imorgon har jag 2 prov, det gör att antalet denna vecka är: 3, för mycket. Vi satt och latade oss i en gruppuppgift i etik. Vår grupp ska samla fakta för att sedan argumentera för skoluniform. Hittade inte så värst mycket, de andra 2 pojkarna i min grupp gjorde ingenting. Men jag tror vi kommer knäcka dom som är emot.

Min sjukgymnast hade också sjukskrivit sig idag. Så på lunchen gick jag hem och värmde rester en igår och åt en morot! Jag såg också en film från en religionslektion jag missade. Den handlade om scientologi. Synd att det var Uppdrag granskning, annars hade man kanske fått en mer neutral uppfattning av dom. Eller så är allt negativt?

Just nu har jag gjort lite stress-test för mina psykologiuppgifter. Vissa säger att jag är normalt stressad, men i stort sett är jag för stressad. Man kan ju inte kalla något för normalt stressad, stress ska ju inte finnas. Så då ska jag sitta och reflektera kring det. Den andra uppgiften handlar om psykisk ohälsa, man ska välja någon typ av störning och berätta om den.

Sedan fick vi ett papper med nån får av skala för hur deprimerad/ångestfull man var. Det var ganska... knäppt. Man ska fylla i saker som hänt en det senaste året som ändrade abets-, bostads- eller familjeförhållanden, eller allmänt dåliga saker som händer närstående.  Totalt 419. 300 var gränsen för att man mår dåligt. Jag är mer Det händer dåliga saker. Det är synd. Men jag går vidare. Eller ibland tar dom väl en liten plats i huvudet, men det är inget som stör mig. Är det någon sorts försvarsmekanism då eller att jag kanske döljer det, eller är det bara så att jag är riktigt bra på att hantera saker?

Ikväll är det Gray's anatomy igen. När flickorna hoppat klart med sina pållar ska vi fira min kompis födelsedag med lill-lördag. Wiiiihooo :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0