Torsdag

Nu började vardagsrutinerna på riktigt igen. Upp 7.10 igen. Förmiddagen bestod av mitt livs sista lektion i religion (i A-kursen, jag hoppas verkligen att det inte blir mer). Jag trodde att läraren skulle komma med världens himla prov, bara för att kolla att vi läst om hinduism och buddhism under lovet. Men vi fick ta reda på fakta i en timme och sedan redovisa det muntligt, jag redovisade om buddhism och dess ursprung tillsammans med min grupp. Sedan satt vi och reflekterade. Sedan trodde jag att vi skulle ha filosofi hela långa eftermiddagen, men då fick vi plugga utanför skolan, så vi satt och drack glögg och filade på vår "stora filosofiska uppgift". Så jag är helt klar med både Religion A och Filosofi A. Hääärligt. Men med nya schemat nästa vecka ska vi börja med Svenska B och Samhällskunskap B (rätt ansträngande kurser om någon frågar mig). Även favoriten spanska kommer tillbaka. Vi får se om jag ska sitta och repetera steg 3 eller hoppa på 4an. Kul i alla fall!

Annars är det kallt här i Jämtland, men resten av omgivningen trivs jag med :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0