Stallmåndag

Jag kom upp! Okej, jag snoozade i 10 minuter men jag kom upp! Det var jättekonstigt, jag drömde något, sen tittade jag upp, och då ringde klockan!
Det var inte så värst kallt ute faktiskt, tur det. Det rullade på som det skulle, sen var det dags att rida. Vi skulle hoppa. Jag fick hästen som jag tidigare ramlat av och brytit armen. Hon var otroligt seg när vi skrittade fram i skogen, men sedan blev det fart. Efter ett tag i ridhuset skulle vi fatta galopp, hästen gasar på något steg och avslutar med att tok-bocka. Jag flyger upp i luften. Jag kan flygaaaa! Och landar på rumpan/ryggen. Aj. Jag traskar med hästen ett tag och sitter upp. Men sen var det inge kul. Hästen var så laddad så det gick bara inte. Så jag fick skritta av en annan häst, och då var jag arg. Arg på mig som står ut med detta, och lite på läraren som jag tycker sätter upp mig på för hög nivå. När jag var klar med hästen gick jag in till läraren och sa Nu ska jag på gymmet! Det här går inte, det ger inget. Hon höll med och tyckte att jag kan, men att jag borde få upp styrkan. Så då kändes det bättre.
Tänkte tillägga att det var en till som ramlade av. 2 av 4 ramlade av. Lite komiskt. Så nu blir det en del tårta!
Nu mina vänner ska jag plugga häst- och samhällskunskap B :-)

Kommentarer
Postat av: matilda

TÅRTA, TÅRTA , TÅRTA :D

2008-11-17 @ 19:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0