Måndag

En ordentligt snöig och blåsig dag som jag kan ge massor med svordomar åt. Det var bara inte min dag och jag kan vara lite väl hård med mig själv ibland. Idag var helt enkelt en dålig dag med dåligt väder och jag tror att just idag är den dagen jag längtar mest efter studenten.

Min helg har varit helt underbar och riktigt rolig. På fredagen när vi kom fram till Sundsvall vid fem så fick vi fläskfilé till middag. Sen satt vi och tittade på töntidol och tryckte i oss massor med chips och godis. Sen kom världens bästa lördag. Vi åkte först till birsta, där jag köpte ridvantar och snoddar på Hööks. Vi virrade runt på Barnens Hus med mamma ett tag också. Sedan åkte vi till farmor. Under de 15-20 minuterna dit tjatade jag om ost-soppan. Klart den stod klar när vi kom fram. När vi började äta frågade Tobbe varför jag inte lagat den soppan hemma. Jo, så god är den! Jag fick till 2 lådor pepparkakor. Vi lyckades trycka i oss pepparkakor med ädelost, och glögg resten av den dagen.

Senare på lördagen åkte vi till min kompis som fyllde 18 (på söndagen). Vi hade riktigt trevlig. Min kompis lyckades sno med sig Tobbe ut och hota honom lite eftersom hon tycker om mig så mycket, haha. Sedan for vi in till stan, lyckades sladda runt i en rondell litegrann, tur att klockan var 23, så det var ingen trafik. Vi ville in på Irish. Men klockan var inte riktigt tolv så vakten sa: Ni är välkomna om 18 minuter. Töntigt! Så vi gick runt lite i kylan och sedan gick vi in. Dom tog en öl, sen smet jag och Tobbe hem.

På söndagen fick jag visa mina körkunskaper lite. Jag undrar jag vad Tobbe tänkte, haha. Jag hade lite huvudvärk efter gårdagen, så vi låg mest i soffan och tog det lugnt. Syrran hittade Chris Brown på Hovet 23e januari som vi bokade biljetter till! Hann också se lite av one tree hill innan vi var tvugna att åka. Fick bara stå och vänta på bussen hem i 30 minuter. Tur att vi hann med sista bussen hem till Svensta i alla fall.

Jag har haft en underbar och jättetrevlig helg. Tobbe är bäst som inte klagade alls :-)

Nu ska jag ligga och lata mig resten av dagen. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0