Kallt

Idag orkade jag inte ta mig upp, så jag blev en halvtimme sen till skolan, tur att vi hade självstudier säger jag bara. Jag ritade en jättefin bild av hästens mag- och tarmkanal. Tyvärr var jag lat att lägga pappret på boken och rita så, men jag tog ut linjerna, så det blev ingen exakt kopia direkt, och min version hade mycket finare färger :o)
Sedan kom Tobbe till skolan och överraskade mig, det lär ju vara så att det var bestämt att han skulle träffa grannen egentligen. Sedan gick vi hem över lunchen, jag däckade på soffan i 1 ½ timme tills det var dags för spanska. Jag tycker mest att det är total waist of time ibland. Jag är intresserad och vill lära mig, men läraren spårar ur ibland.
Idag kände jag av att vintertiden har börjat. Jag går och skakar när jag är ute och så fort dörren öppnas så kommer det in en kall vind. Jag fryser också i skolan. En halvtimme - timme innan vi slutar längtar jag hem till soffan och filten, gärna en kopp choklad också. Jag behöver köpa en dunjacka också. Jag känner mig fattig.
Nu har jag fått helg i alla fall. Det har varit en mycket slapp vecka me en hel del hemstudier, eftersom våra klasskamrater (parallell) varit på läger.
Imorgon bär det av till Sundsvall! Nu längtar jag! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0