Bomber och helg

Haha, den där bomben vid Konsum i Brunflo var på nyheterna i morse. Som ni läst var det också en utanför Lidl i Östersund, som visade sig innehålla hushållssopor, som även 2 unga kvinnor erkänt att de placerat ut. Okej, egentligen är det väl ganska allvarligt, men det är något som säger mig att det bara är någon/några som inte har något liv, utan bara driver med folk. Men det är ju bra att Polisen spärrar av endå, eftersom skulle det vara en bomb så skulle den nog skada, men när hände det att det sprängdes en bomb senast då? Man har ju hört lite nu och då i Stockholm, men där är dom ju galna och kriminella (hahaha), sen vet jag tornet på Norra Berget, Sundsvall för jättelänge sedan. Så... är det en bomb? Det kan det väl inte vara?

Det här veckan har gått fort, jag ska göra lite restuppgifter i psykologi, sedan återstår en redovisning och efter det är jag klar med min 3e 50poängs-kurs den här terminen. Den här dagen är också till för projektarbete, så jag ska nog börja avsluta mitt letande efter stall och börja skicka mejl. Med andra ord kommer jag plugga ganska mycket idag.

Jag och flickorna firade starten på helgen redan igår kväll, men de åkte vidare till Vemdalsskalet. Jag tackade nej på grund av att det är kallt ute och av ekonomiskt skäl.

Jag tycker att det är härligt med helg i Jämtland igen. Inte för att det kommer hända så mycket, men jag trivs. Jag längtar också efter pepparkaksbaket 22-23, december, jullov, sedan är det bara en termin kvar till studenten, och den är kortare än höstterminen, påstår lärarna.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0