Måndag

Det har hänt ganska mycket tycker jag, och dagen har inte kommit så långt.
Älskling steg upp och jobbade med sin far kl 6 i morse, skadeglädje! Jag somnade om och tittade upp när klockan var 9.27, perfekt tid för att göra sig i ordning innan skolan börjar 10.30. Men jag glömde mina grejor när jag gick till skolan, men de behövdes ändå inte. Min mentor meddelade att hon börjar jobba i östersund istället så det blir kul att få en ny mentor nästa år, på något sätt känns det också bra om man fick ha kvar henne sista året, även om hon får mycket kritik från oss elever. På engelskalektionen fick vi ännu en översättning medans vissa gjorde muntliga nationella prov. Jag gjorde den engelska delen medan de andra gjorde ingenting, läraren gick endå inte igenom den.

Lunch, jag gick hem och åt den underbara salladen sen igår. Passade på att vila på sängen innan jag skulle ha spanska. När jag gick ut började det regna smått, attans. Men idag ser det endå ganska fint ut. På lektionen gick vi igenom saker innan provet. Jag reagerade på att man skulle kunna använda känslor som irriterand, baklagande osv... men det var bara Lo siento = jag beklagar och sånadär små ord. Sedan gick han igenom ord för olika måltider och där satt jag - en av tre personer och satt och försökte på varje jävla ord. Bara för att jag tycker att det är kul. Jag känner mig som en pluggis. Det får mig att tänka på vad jag får för betyg, lär ju klart vara VG, eller jag vet inte, har bara heft ett prov på hela vårterminen och det resultatet blev 75/100. Ska skriva det andra på torsdag. Det handlar om morgon/vardagsrutiner, telefon och restaurang. Känns inte som att jag är säker på det, men på lektionerna går det.

Sedan ropade min idrottslärare in mig. Ojoj, det bådar inte gott trodde jag. Hade ganska rätt. Ville nästan satsa på VG men jag har varit sjuk så mycket och våran idrottsgrupp känns inte som världens roligaste - ursäkta, men jag kallar den för lata datornördar. Så det ser ut som ett G. Jag har några VGn på mina teoretiska uppgifter, men det är just den aktiva delen som påverkat. Jag kompletterar gärna, men det var vi överens om att det skulle bli svårt. Hade vi haft något extra idrottspass i veckan hade det nog varit bättre... Men men... jag är inte underkänd och det är jag glad över :-)

Idag fick jag Oriflametidningen, blev sugen på att shoppa :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0