Hemma

Igår kom jag hem från pappa i sthlm. Det var trevligt och jag fick god mat. Jag hittade en fin klänning som antagligen ska användas till "avslutningen" och definitivt under sommaren. Det bästa var Iced Smoothie med jurdgubb/banan på Barista på söder.

Tyvärr så ligger vi i konflikt.
  1. Efter gymnasiet kommer jag inte få något jobb. Får jag det som kommer jag bli "fast" och olycklig resten av mitt liv. Jag måste börja högskola direkt efter gymnasiet. Gärna i sthlm eller varför inte i Uppsala? Älskling är ju därifrån.
  2. Jag måste ut ur den där "hålan". Det finns ju inga som diskuterar politik och samhället. Jag är intresserad av det eftersom jag läser sp.
Ni tror inte att jag kände mig mindre än en 50öring i 4 dagar?!

Jag vet inte vad jag vill bli men jag kan tänka mig många arbeten i framtiden. Jag är jävligt skoltrött så jag vill arbeta i något år innan jag kanske läser vidare. Fast kommer jag aldrig bli, är det något jag inte är nöjd med så ändrar jag på det. Jag tänker inte vara kvar i Svenstavik efter studenten hoppas jag, funderar kring Östersund eller söderut.

Eftersom jag är skoltrött så passar min skola in på mig. Eftersom jag inte kunde läsa det i Sundsvall tyckte jag att det låg bra till. Hemifrån, jag var halvt deppad när jag bodde hemma, tycker jag. Men ändå nära till att åka till Sundsvall. Lite kallt kanske, men det finns alltid både för- och nackdelar. Jag har underbara vänner som jag kanske inte delar alla intressen med. Men vi har alltid kul.

Varför? Varför kan han aldrig släppa det? Jag mår riktigt jävla uselt. Men i längden är det dom som får ta konsekvenserna. Men att "skära av" relationen till min pappa är inte det jag föredrar att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0