Våren är påväg

I söndags skojade jag med mamma att hon felade i sin roll som förälder eftersom hon inte påminde mig om att man skulle flytta fram klockan. Ush vad förvirrad jag blev när jag märkte att något inte stämde.


Jag blev inte lurad igår, inte vad jag vet... Men det var en varm dag. Älskling kom och mötte mig på skolan (egentligen var han där en halvtimme tidigt och drack kaffe men...) så gick vi till OK och åt glass och sen tillbaka. Efter det tog jag en kycklinglur, egentligen heter det tupplur men kycklinglur är kortare. Sedan gick vi till Ica innan vi lagade lax till middag. Mums. Sedan hade vi tvättstuga. Pappsen ringde och hörde hur det var med mig.

Mot gårdagens slut var jag lite småsur på min mamma (eller ska man säga våra föräldrar kanske) angående kriget eller lägenhetsjakten eller vadmannuvillkalladet. Det visade sig att lägenheten inte hade blivit uppsagd, det innebär att vi måste ha lägenheten en månad längre och det är mycket när man har sommarlov och andra saker att göra så. Det sabbade mina planer som det ser ut som just nu.

Idag har vi sett Hamlet (film) innan vi slutade för dagen. Risgrynsgröt (med andra ord frukost) till lunch. Ska väl sitta här och plugga resten av dagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0