Dagen gick fort

Det var hemskt solljus imorse. Jag vaknade lite tidigare än jag skulle göra. Men då tar jag bara längre tid på mig så går tiden iväg endå. Klassen samlades på morgonen. Inget speciell information idag. Teater imorgon eftermiddag. Suuuck. Vi får se vad jag väljer. Jag är 18, jag väljer själv, även om folk kan bli lite gnälliga. På engelskan skulle vi analysera 3 dikter, det kommer ta lång tid. Orsaken är att det är inga lätta dikter, dessutom anser jag att analysen har för många frågeställningar. Men jag försöker, tänkte faktiskt kämpa mig till ett VG. Vi får se hur långt det kommer.

Lunch. Jag vräkte i mig lasagne. Sedan var det spanska. Vi är typ 10 i den klassen, alla uppdelade i steg 1 till 4. Jag ligger på 3, dit man ska ha nått efter högstadiet, då det kändes som att jag inte lärde mig något. Men nu är jag faktiskt intresserad, av det framstår jag som en nörd ;-P Alla ville ut och säga siffror på bilar eller ha egna uppgifter, men jag ville ha lektion, så där satt jag. Själv. Men jag lärde mig mycket tycker jag.

När jag började gå hem mötte jag flickorna på en moppe. Det slutade med att vi satt i klassrummet och åt glass. Dom pluggade, jag... gjorde i princip ingenting. När jag lyckades gå hem mötte jag 2 pojkar som satt ute. Inte för att jag var så social, hade musik i öronen och en tung ryggsäck (varför kommer jag alltid med bortförklaringar till varför jag inte är social?) . Jag hade gått runt och tänkt på det efterlängtade kärleksbrevet men det hade inte anländt idag.

När jag kom hem blev det ris och wokgrönsaker till middag. Vips var det tvättstuga, passade på att sola solarium, gå på ica och köpa frukost, promenad (en jobbig sådan). Hade gärna passat på att städa och plugga, men det finns det ingen ork till just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0