Juldagen

Poff, så var allt över... Här har jag i alla fall listan över händelser och julklappar på julafton.

Jag, mamma och Karolin (inklusive hunden) sov i samma säng. Jag var uppe först kl 9.30. Till frukost fick vi lite julklappar, eftersom Karolin tyckte det. Då fick jag 150 kr på Birsta City av Erica (mammas kusin), presentkort på bio av Richard (mammas kille), halsband och toffifee av mamma och tusen kronor av mormor och morfar.

Sedan gick vi över till Mari-Anne, grannen, som skulle ge en guldhamster till Lina (vår andra granne och kompis). Det var roligt. Jag var uppe på vinden och letade skor, medans mamma och Karolin stressade sönder. Det går verkligen inte att undvika att bli irriterad på dom, även julafton. Jag skulle egentligen köra, men ni vet ju hur skitzo dom där är, som tror dom vet vad andra personer vill... Det som sa emot att jag inte fick köra var att skylten fäste inte för all is, vi skulle bli sen, och den mesigaste orsaken: Karolin är åkrädd sen skoterolyckan i vintras.

Framme hos farmor var det full fart. Vi började med att äta julbord. Jättegott! Efter det Kalle Anka, sedan började mina småkusiner kika i fönstren efter Tomten - och till slut kom han. Helt plötsligt var det kaos, alla pratar, paket och papper överallt, en nervig hund osv... Bäst att sitta kvar på sin plats i alla fall...
Jag fick en sodastream, lådor, muggar, tjocksockar, isformar, 100kr på Lagerhaus, 2 sällskapsspel av farmor, ljus och duschcreme av Helene, 200 kr på VeroModa och ett armband av faster och kusiner.
Klart. Hem till andra halvan av alla paket...

Hemma fick jag en chokladask av Mari-Anne, DVD-film av Farbror med familj, 150 kr på Kicks av Melina (kusin) med familj, pyjamas, handdukar, påslakan och locktång av mamma (locktången var Karolin med på), vantar, 2 par tjocksockar, smink, anddukar och tvålar av mormor och morfar.
Innan hade vi också fått 1000 kr av farfar.

Jag är mycket nöjd med årets julafton. Allt var över förväntan. Jag ville gärna ha Tobbe här också...
Inga bilder tagna i julstressen tyvärr. Kanske blir lite idag...
Nu laddar vi inför morgondagens mellandagsrea! Woohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0