Ett längre inlägg

Fredag
Jag åkte 12.20 från Svenstavik. Dom har slutat med att lägga in extrabussar (puckon!) så folk fick stå och tanter skrek när de skulle av. Sedan fick jag vänta i brunflo i 40 minuter. Det var 2 tanter där så vi babblade bort tiden. Jag hamnade framför en alkis med galen tant som satt och svor. Men dom skulle inte långt som tur var. Byte i Sundsvall. Yes! X2000. Eller nej... var tvugna att starta om motorn och vänta på signaler, vilket resulterade i en halvtimmes försening. Jag var framme i Stockholm kl 20. Total tid på resande fot: 7 timmar och 40 minuter, avrundat till 8 timmar, med tanke på att vi skulle ta oss till lägenheten också. Vi åt på en italeinsk restaurang. Jag åt spaghetti frutti di mare (tror jag att det hette). Spaghetti med skaldjur. Otroligt underbart gott!
Efter det gick vi och la oss.

Lördag
Jag och pappsen tog en sväng på stan. Jag hittade en liten ljuslykta på NK till svärmor. Sedan åt vi smögen. Gott! Kl 15 bar det av mot Uppsala. Klart vi skulle bli något sen och vara framme kl 16. Bilen var full och jag var ensam tjej. Han som körde svor hur mycket som helst när han körde i stan, och det blev bara värre när vi hade hämtat upp släpvagnen. Men ingen olycka skedd. Hemma hos Tobbes mamma, styvfar och halvbror (hans syrra, hennes kille och hund var där en stund) och lite djur. Det tog bara 13 månader :-P
Efter att vi åt spaghetti och köttfärssås så fyllde vi släpet och det bar iväg mot jämtland. Vi åkte vid kl 20 kanske? Stannade i Valbo och åt på McDonalds, snackade med mamsen och sa att allt var bra. Efter valbo svängde dom av mot Örebro! Vlika puckon! Jaja, vägen gick ju inte mot skåne i alla fall... Klockan ett stannade vi hos en av killarnas mamma och drack kaffe.

Efter Orsa var det ett helvete! Det började snöa ordentligt och det gick i ungefär 50 på 90 väg. Sladdade lite smått med släpet... Jag började få ont i rumpa och rygg som satt i mitten, byttes av ett tag, men det var inte länge... När var vi framme då? klockan 7 på söndag morgon! Jag hade sovit en timme ungefär. Sedan bar det av till stallet. Jag hade jour. På med täcken åt alla hästar och kasta ut dom. Dags att mocka ett stort antal boxar. Mata dom igen osv...
Jag fick komma hem klockan 16 och äta (hade ätit en dl fil och müsli till frukost denna dag). Tobbe höll på med att packa upp sina saker, så jag sov kanske 1 ½ timme innan det var dags att åka upp och ta in hästarna...

Härlig helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0