Brev!

Idag kom Tobbe in med ett stort A4 kuvert till mig. Det var 2 skrap-kalendrar (Bingolotto) och 200 kronor från mormor och morfar. Vi satt och skrapade 10 luckor som 2 nördar. Eller så kan man fuska. Sa Tobbe. Jag tappade andan. Men då blir tomten inge glad. Det märks verkligen hur allvarligt jag tar julen. Fast i år blev det inget julpynt framme. Inte ens en adventsljusstake.
Det var i alla fall jättekul att få brev för omväxlings skull. Bättre timing är svår att hitta.

Idag insåg jag hur stökigt det är här. Det är jag som kastar omkring kläder hit och dit. Det blir lätt hänt att diskberg bildas. Tvättar gör vi bara när det blir kris. Nu kan jag bara ligga förkyld och titta på hur högarna växer och Tobbe morrar inombords. Jag känner mig lite taskig. Han gnällde på mig nyss, men på det snällare sättet. Det är en sjukdom. Gnällde jag med mina små hundvalpsögon. Men jag ska ta tag i det bit för bit, så fort jag får lite kraft.

Snart börjar One Tree Hill. Sen ska jag laga mat och efter det plocka upp litegrann. Borde plugga lite också. Lär ju ligga död på soffan största delen av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0