Andra advent

Vilket vi inte firade idag. Vi sov lääänge idag. Klockan 13 var vi uppe, jag skäms nästan när jag säger det. När vi åt pyttipanna till frukost-lunch så sa jag: Om typ 2 timmar är det mörkt igen.

Helgen började med att vi var till Östersund. Tobbe och jag var på Hemligt uppdrag. Stina och Mattias blev väldigt fundersamma där. Jag tror att alla är det. Men det är inte så märkvärdigt som alla tror, med andra ord: det är inte en så stor grej. Efter uppdraget gick vi runt på stan litegrann och sen for vi och åt hamburgare innan vi tog bussen tillbaka till Svenstavik. Inget VM det här gången.

Efter det satt jag, Tobbe och Stina och umgicks. Jag provade på att vara DJ hahaha. Vi gick till en granne längre ner ett tag, men dom var inte så sociala med oss. Tobbe fattade inte vinken att vi ville gå så den stackarn satt kvar med tv-spelet. Så kan det bli. Det slutade klockan 2 i alla fall, sent!

Vid elva var vi uppe på lördagen. Vi gjorde inte så mycket. Vid halv två gick vi på ica och köpte mat som vi sedan lagade tillsammans. Det blev fläskfilé och potatiskroketter. Gott! Sedan gjorde vi lite allt möjligt. Tills man nästan kunde somna sittandes och insåg att det va dags att gå hem och sova.

Idag har jag pratat med både farmor och papsen i telefon. Pratade hela 20 minuter med farmor, rekord! Det var om lite allt möjligt, dessutom tyckte hon att jag hade en bra önskelista i år. Jag tyckte att jag fick till den bra. Pappa var det också lite om allt möjligt. I morgon flyger han och Carina till Paris och vidare till Sydamerika. Där stannar dom en månad typ.

Snart ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det stalldag igen. Jag vill inte. Som vissa förstått: det går inte så bra för mig just nu och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0