Blandat

Vid lunchtid färgade mamma mitt hår. Hon tyckte att jag var jättegrinig som inte ville sitta hos grannen. Men jag var beredd på att äta rester från igår också så det satt inte riktigt ihop. Sedan ville jag vara på stan så fort som möjligt. Huxflux gnällde vi båda på varann. Vi sprang runt lite här och var på stan. Dagens inköp: grå klänning från WearIt, top från jc, makeupservetter från h&m, Ice Frappe på Waynes och en mjukglass till mig och en till syster. Sedan var jag hem och pussade på vovven. Efter pasta carbonara till middag var jag och syster och tog bort alla klistermärken på hennes moppe (eller som ungdomarna i Sundsvall säger: Bögpulka). Hårt satt dom men det tog inte så lång tid. Hon har dokumenterat det på sin bilddagbok .

 Det var stort tjafs om vad som skulle hända i helgen. Syrran hade planerat allt med sitt tjejgäng, de verkar vara ett riktigt bra gäng, nästan lite avundsjuk och vill tillbaka till min 9ondeklass, men jag har det bra nu också. I alla fall så skulle mammas "kompis" som egentligen skulle komma nästa helg ska plötsligt hit. Hon släpper allt och hamnar i sin lilla bubbla, syster ska ut ur huset.
-"Vadå? Jag har inte lovat. Ni ska absolut inte sova över. Men kan ni inte vara hos nån annan då? Nej, det är jag som bestämmer här och även om ni skulle vara här så kan jag ställa in det precis närsomhelst."

Även om jag inte har med saken att göra så blev jag ganska förbannad. Syrrans gäng hade planerat klart allt idag och kvällen innan vill mamma ställa in allt. Och inte nog med det vill dom till Norra Berget också. Där är det typ familjebrasa, men nuförtiden är det fulla ungdomar där med. Självklart hoppar mamma på henne direkt. Har jag fått något sådant påhopp? Nej. Bara typ: ni ska väl inte ha alkohol? Min syster kan nog tänka efter och hon har även en kompis med läkarföräldrar, hon vågar typ knappt ta i en kille för att hon är rädd för sina föräldrar, typ, nästan. Där är det inte mycket "grupptryck" heller. Mamma kunde ha sagt lite snällare.

Hon började diskutera saken med grannen som kom in ett slag och då, då var jag så jävla nöjd att jag inte bor hemma längre. Ush vad irriterad jag är på henne nu. Jag tror att det är vårkänslorna som spökar för henne. HAHA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0