Min jul 2009

091224
Upp innan 10. Vi har bestämt oss för att öppna julklappar mellan mig, syrran & mamma här hemma. Jag fick en tidningprenumeration, ett hängsmycke föreställande en lite ängel i guld, duschcreme och parfym som jag önskade mig, pyjamas, strumpor, en chokladask... tror jag fick med allt nu...

Iväg till farmor en snabbis, fick öppna ett paket med ett halsband i. Vidare till mormor och morfar och alla andra. Julmat, Kalle Anka... det traditionella. Till julklapparna: pengar, presentkort, ljuslykta, bodylotion som jag önskade mig, valfri tidningsprenumeration, schampo + balsam + hårspray, chokladask...
Sen hem. Helnöjd med min julafton, bara till att gå i säng sen :P

(Jag, kusin & syster på julafton)


091225
Upp så tidigt som 7.30!!! 9 var vi påväg till Hassela (eller var nånstans i skogen det nu var). Framme 2-3 timmar senare. Full fart i stugan. Alla småkussar och vuxna som höll på med maten. Ännu mer julmat. Efter 10 sekunder skulle barnen upp och leka igen. Jag och syster var ganska populära hos dem.
Julklappsutdelning. Jag fick: pengar, presentkort, pyjamas, hängsmycke, godis, chokladpulver till varm choklad, fingervantar (hur bra som helst!). Ja, det var nog allt, har säkert glömt något...

Jag och syster hade gjort tvålar hos farmor. När de andra tittade på dom trodde dom att det först var godis, tur att dom inte öppnade dom innan då ;-)
Sen var vi påväg hem igen. Jag var bjuden på en privat fest, men det visade sig att dom skulle ut. Det blev Avenyn. Galen kväll! Det var länge sen jag hade så roligt!

På annandagen var det shopping i Birsta som gällde, tidigt! Inget att rekommendera när man är bakis! Världens snöoväder var det när vi skulle hem.

En mycket bra jul om jag får säga det själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0